środa, 13 stycznia 2021

PŁYTA WINYLOWA część 70
DONALD FAGEN "The Nightfly" ( 1982 )
JAZZ / ROCK

Przeglądając ostatnio swoje kompakty natrafiłem na pewną płytę, której jeszcze nigdy nie przedstawiałem, a że mam słabość do wszelkich płyt rockowych w duchu jazzowych stąd dziś u mnie debiutancka i zarazem jedna z czterech solowych płyt DONALDA FAGENA, wokalisty i klawiszowca słynnego bandu STEELY DAN. Z tymi płytami FAGENA jest tak, że....on wydaje w każdej dekadzie jedną płytę.: "The Nightfly"( 1982 ), "Kamakiriad" ( 1993 ), Morph The Cat" ( 2006 ) oraz jak na razie ostatni "Sunken Condos" ( 2012 ). Idąc tym tropem muzyk powinien niedługo wydać kolejną bo jak by nie patrzeć właśnie rozpoczęła się kolejna z dekad, lata dwudzieste. 

Dziś płyta pierwsza i zarazem najlepsza w jego karierze. Jako dziecko/nastolatek zasłuchiwałem się wielkim przebojem, który tę płytę otwiera. Zwie się on "I.G.Y", a do jego wysłuchania zapraszam tradycyjnie, bez podtekstów, nieco niżej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz