środa, 10 czerwca 2020

MUZYCZNE ARCHIWUM część 30

VINEGAR JOE ( 1972 )

CLASSIC ROCK / BLUES ROCK

W 1970 roku ukazała się jedna jedyna płyta grupy DADA. W jej skład wchodziła chociażby ELKIE BROOKS, ale także nieżyjący już dzisiaj ROBERT PALMER. Znamy oczywiście obojga, ale za sprawą ich późniejszych dzieł solowych. O DADZIE zapewne nikt z Was nie słyszał.

Ja z kolei jakiś czas temu dowiedziałem się, iż po rozwiązaniu DADY muzycy postanowili przekształcić się w grupę VINEGAR JOE. Pod tym właśnie szyldem powstały trzy albumy z czego najlepszy , debiutancki z 1972 roku dziś przed nami. Dalszą historię BROOKS i PALMERA już znamy. Na jednym z serwisów z muzyką na płytach winylowych udało mi się nabyć wszystkie trzy albumy VINEGAR JOE i - co w sumie nieistotne - za śmieszne pieniądze. A nieistotne dlatego, że i tak bym je kupił. Kocham muzykę i jeśli zależy mi na jakiejś płycie to ją po prostu kupuje nie zważając na cenę.

Jest na tej płycie takie nagranie "Circles", które tak mi się spodobało, że nastawiam je sobie niemal codziennie. Gwoli ciekawostek dodam, iż przedstawiona dziś płyta z 1972 roku została wydana po raz pierwszy na kompakcie w 1999 roku jednak gdyby ktoś zechciał ją nabyć ( na ebay, w Polsce nie ma ) niech koniecznie zakupi wersję z 2008 roku. Tam jest dodatkowy utwór, którego nie ma ani na mojej wersji winylowej, ani na wspomnianym wznowieniu z 1999 roku. Miłego dnia!

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=3x2r_qXEYlA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz