niedziela, 6 stycznia 2019

LISA STANSFIELD "Deeper" ( 2018 )

POP / SOUL

LISA STANSFIELD to jedna z tych Artystek, za którą dałbym się pokroić. Kocham ją od samego początku, a więc od pierwszej płyty "Affection" ( 1989 ) i pochodzącym z niej światowym megahitem "All Around The World", który zna chyba każdy sprzedanym w nakładzie ponad 5 milionów egzemplarzy. Jednak moim ulubionym albumem - mimo że kocham wszystkie - jest płyta dwa lat późniejsza, "Real Love", a którego kolejny mega hit "Change" sprawił, że pokochałem LISĘ jeszcze bardziej, a co za tym idzie także i taką muzykę. O albumie "Lisa Stansfield" ( 1997 ) nic już nie napiszę, bo to po prostu arcydzieło, zmysłowe, seksowne, jak sama LISA zresztą. Ale o niej samej już niejednokrotnie pisałem więc skupmy się dziś tylko i wyłącznie na muzyce z najnowszego, ósmego albumu "Deeper".

Już sama zapowiedź tej płyty w 2017 roku ( fragment ze studia ) sugerował, że LISA wraca do korzeni, że będzie mniej eksperymentów niż na ""Face Up" ( 2001 ) czy nagranym po 10-letniej przerwie "Seven" ( 2014 ). Na tym ostatnim nie przeszkadzały mi jazzowe inspiracje ( nagranie "Love Can" ) jednak raził trochę słaby repertuar. Wreszcie po zapowiedziach pojawiła się okładka albumu "Deeper", która nawiązywała do debiutanckiego "Affection". Zwróćcie uwagę na logo, identyczne co na tamtej płycie. W końcu płyta jest i choć rzeczywiście muzycznie jest jak za starych czasów to jednak brakuje mi tutaj kompozycji na miarę "Never Gonna Fall", "The Real Thing" czy "Don't Cry For Me". Płycie nie można niczego złego zarzucić jednak ja jako oddany wręcz maniak LISTY STANSFIELD muszę pozostać ( mimo wszystko ) obiektywny. Na singla wybrano piosenkę "Billionaire", świetny "stansfieldowski" utwór. Mnie podoba się np taki "Coming Up For Air", ballada brzmiąca niczym wyjęta z jakiejś klasycznej płyty Artystki, nowoczesny i przebojowy "Never Ever". Zresztą płyta bardzo brzmi jakby nagrana była w latach 90tych i założe się, że taki był zamiar. Poza tym wspomniałem już o logo na okładce itp. Polecam także "Just Can't Help Myself", tytułowy "Deeper" oraz świetny finałowy "Ghetto Heaven".

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=Q7Lr3kel3Z8

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz