wtorek, 8 stycznia 2019

PAUL MCCARTNEY "Egypt Station" ( 2018 )

POP / ROCK

Ex-THE BEATLES swój ostatni album "New" wydał w 2013 roku. Boże jak ten czas zleciał. Dopiero co pamiętam jak tamta płyta się ukazywała. Artysta należy do tej grupy wykonawców, których już pierwsze nuty nowych kompozycji mówią nam z kim mamy do czynienia. Choć THE BEATLES nie istnieją już blisko 50 lat piosenki MCCARTNEYA cały czas przesiąknięte są tamtym stylem, myśleniem, klimatem. To dziś bardzo rzadkie by nie powiedzieć, że to - niestety - ewenement. Poza klasycznymi płytami solowymi tego zasłużonego Artysty jak "McCartney" ( 1970 ), "Tug Of War" ( 1982 ) czy "Press To Play" ( 1986 ) moją ulubioną płytą jest stosunkowo nowa płyta i nie klasyczna bo wydana w 2005 "Chaos And Creation In The Backyard". Kocham ten album na co z pewnością miał wpływ mój długi pobyt za granicą podczas którego właściwie słuchałem tylko muzyki. Polecam bo płyta jest genialna. Ale ja właściwie uwielbiam wszystkie jego płyty jak "Flaming Pie" ( 1997 ) czy album z coverami "Run Devil Run" ( 1999 ), które to jeszcze w epoce kaset magnetofonowych kupowałem w dzień premiery, a także piękny "Driving Rain" ( 2001 ). Z czasem wymieniłem je na wersje kompaktowe jednak kasety - z sentymentu - stoją dumnie na półce do dziś.

Cieszy fakt, że maestro w wysokiej formie i aby się o tym przekonać zapraszam do obejrzenia fragmentu wywiadu, do którego link tuż obok. https://www.youtube.com/watch?v=6W4IVqayeXw Świetna sylwetka, młodzieńczy wygląd mimo ukończonych 76 lat. Nie bez przyczyny na taki stan rzeczy ma zapewne wpływ zdrowy tryb życia muzyka. Niech mu zdrowie dopisuje jak najdłużej. Album zakupiłem sobie w wersji DELUXE, zawierającej dwa dodatkowe nagrania, z których "Get Started" jest po prostu genialny. Jednak to co najlepsze na tej płycie to ballady. Kiedy posłuchałem po raz pierwszy singla "I Don't Know" autentycznie się popłakałem. Jak się tworzy takie cuda? Trzeba nazywać się McCartney. Z szybszych fragmentów polecam "Who Cares", z wolniejszych balladę "Hand In Hand". To prawda, ze mistrzowi obniżył się głos, ale co z tego? I tak pokochacie takie "Dominoes" - bardzo "beatles'owską" piosenkę czy blisko 7-minutowy "Despite Repeatded Warnings". Już sam czas trwania tego utworu w przypadku tego Artysty powinien zainteresować. Będziecie zaskoczeni. Wszystkiego najlepszego PAUL.

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=aef2eV7GmQw

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz