poniedziałek, 17 czerwca 2019

SECRET GARDEN "Storyteller" ( 2019 )

NEW AGE / CELTIC

Mimo, iż z uporem maniaka przeglądam zapowiedzi płytowe to nigdzie nie natrafiłem choćby o wzmiance, iż duet SECRET GARDEN szykuje nową płytę. I tutaj przypomniały mi się czasy bez internetu kiedy to o premierach dowiadywaliśmy się w progu sklepu. Dawało to większą przyjemność, a także dreszcz i element zaskoczenia. Dziś na kwartał przed premierą znamy już okładkę, listę utworów, a i same kompozycje co kompletnie zabija magię należytego obcowania ze sztuką.

Ten irlandzko-norweski duet tworzą skrzypaczka FIONNUALA SHERRY oraz pianista ROLF LOVLAND. W latach 90-tych kiedy to kupowałem jeszcze kasety magnetofonowe dosłownie zasłuchiwałem się nimi. W tamtym okresie - debiutowali w 1996 roku - taka muzyka była dość popularna. To wtedy swoje pierwsze kroki stawiał chociażby etniczny DEEP FOREST, a co z kolei zapoczątkowała ENIGMA ze swoją debiutancką płytą z 1990 roku. Jedenasta płyta w dorobku duetu na szczęście przynosi muzykę jakiej się spodziewałem. Ta para pozostaje wierną sobie, nie goni za przemijającymi modami tworząc ciągle swoje zarazem opakowując swoje dzieła w cudowne okładki jak chociażby do najnowszego "Storyteller". Zapraszam wszystkich do "tajemniczego ogrodu".

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=bzEl1pD9xjk

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz