wtorek, 20 sierpnia 2019

MUZYCZNE ARCHIWUM część 15

NIGEL OLSSON "Nigel" ( 1979 )

FUNK / SOUL

NIGEL OLSSON to etatowy perkusista ELTONA JOHNA, którego "spotkać" można na większości płytach mistrza, a że ostatnio wzięło mnie na ELTONA stąd dziś ten artysta. Jestem w trakcie odsłuchiwania 34-płytowego boxu ELTONA zawierającego wszystkie płyty studyjne + DVD i rarytasy. Choć te płyty mam i znam, teraz w nowych opakowaniach, kartonowych digipakach i oczyszczone cyfrowo robią piorunujące wrażenie. Box przyjechał z dalekich Włoch, co zawdzięczam mojej nieocenionej Mamie. O tym jednak kiedy indziej. .Mało kto wie, że OLSSON w latach 70-tych spłodził 5 płyt solowych w stylu funk/soul. Mało tego, perkusista do tego przyjemnie na nich śpiewa, a sama muzyka - szczególnie z tamtego okresu - to miód na moje uszy. Z tych 5 wspomnianych płyt osobiście posiadam tylko 3 jednak to czwarta "Nigel" dziś prezentowana jest tą moim zdaniem najlepszą. Poniżej singlowy "Little Bit Of Soap" otwierający ten album.

P.S. Płytę dwukrotnie wznowiono na CD w 2002 i 2017 jednka tylko w Japonii. U mnie z oryginalnego winyla.

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=DjIJZhF-Bu0

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz