czwartek, 8 sierpnia 2019

MUZYKA POLSKA część 5

SVANN "Granica czerni i bieli" ( 2003 )

NEO-PROGRESSIVE ROCK

Grupa SVANN nagrała niestety tylko jedną płytę w 2003 roku. Tworzyli ją niesamowici ludzie z dwóch znanych polskich grup :CLOSTERKELLER, a dokładniej jego wokalistka ANJA ORTHODOX oraz muzycy ABRAXAS: MARCIN BŁASZCZAK, SZYMON BRZEZIŃSKI, MIKOŁAJ MATYSKI oraz RAFAŁ RATAJCZAK. Do tego wszystkiego cudowny głos KINGI BOGDAŃKIEJ. Pamiętam kiedy kupiłem ten album i choć nigdy nie kochałem polskiej muzyki to byłem pod niesamowitym wrażeniem. To był dosłownie szok! Mało tego; to prawdopodobnie najpiękniejsza polska płyta!!! Kto kocha MARILLION będzie wniebowzięty.

W 2003 roku niemiecka grupa progresywna RPWL promowała swój drugi album "Trying To Kiss The Sun" ( 2002 ). Grupa SVANN była wtedy supportem i cieszę się niezmiernie, iż udało mi się zobaczyć ten spektakl na żywo. Cudowna muzyka tworzona przez wrażliwych, dobrych i wyjątkowych ludzi.

Powinienem nastawić Wam całą te płytę, ale nie mam takiej możliwości zatem wybrałem dziś jeden z najpiękniejszych fragmentów zatytułowanych "Dotyk nocy". W zwrotkach niesamowita ANJA ORTHODOX natomiast w pięknym refrenie cudowna KINGA BOGDAŃSKA. Do tego genialna solówka na końcu. Obłęd!!!

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=hgRDmWZjHLI

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

2 komentarze:

  1. Cześć.Czy wiadomo coś o innych muzycznych projektach wspaniałej wokalistki Kingi Bogdańskiej?

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć.Niestety nic nie wiem na ten temat. Trzeba by poszukać w sieci, osobiscie nie szukałem, takie informacje raczej same do mnie docierają.

    OdpowiedzUsuń