czwartek, 21 lipca 2022

MARIANNE ROSENBERG "Diva" ( 2022 )

SCHLAGER

Każdy kraj posiada jakąś swoja tradycyjną muzykę. Niemcy maja "szlagiery". Tak, wiem, nie pasuje to w żaden sposób do "Muzyki z płyt", ale ja kocham muzykę ogólnie, nie przyklejając niepotrzebnych metek, nie dzieląc na gatunki choć są oczywiście pewne rzeczy, które nigdy na "Muzyce z płyt" się nie pojawią. Kto czyta uważnie bloga ten zapewne już wie.

Niemiecka wokalistka MARAINNE ROSENBERG debiutowała w 1970 roku odnosząc największe sukcesy na przełomie lat 70. i 80., także u progu lat 90.,  kiedy to DIETER BOHLEN skomponował dla niej dwa hity. Dlaczego tylko dwa, tego się pewnie nigdy nie dowiemy, tym bardziej, że jeśli BOHLEN  się za coś brał, powstawały całe albumy, a często i klika płyt z rzędu dla jednego artysty. Byłem ciekaw co słychać u artystki, tym bardziej, że zatrzymałem się na latach 90. jeśli chodzi o jej płyty, z kolei sama artystka milczała muzycznie od 2011 roku. Na początku pandemii wydała jednak comebackowy album, który to już do mnie jedzie. Kupiłem absolutnie w ciemno jej najnowsze wydawnictwo i już po pierwszych taktach zorientowałem się, iż mam do czynienia z albumem z coverami. Wszystko jednak zaśpiewane w języku niemieckim co na samym początku wielu może odrzucić. Kolejna płyta w krótkim czasie jest zapewne podyktowana sukcesem tej z 2020 kiedy to właśnie ten album został jej pierwszym w całej karierze numerem "jeden". Na najnowszej płycie znajdziemy tylko i wyłącznie utwory cudzego autorstwa, m.in. "If I Can't Have You" z repertuaru BEE GEES czy "I Will Love Again", u nas popularny dzięki CELINE DION. MARIANNE wybrała same hity lat 70. i 80., ale  - UWAGA - tylko i wyłącznie z muzyki DISCO, co czyni ten album disco-pop, a nie czystym albumem w szerokim pojęciu "szlagierowym". Efekt? Piorunujący! Nasłuchać się nie mogę. Jaka cudowna odskocznia od tych wszystkich rocków i metali. czasami warto dać uszom odpocząć od muzyki do słuchani, a "przesiąść" się na muzykę dla rozrywki, która oczywiście także do słuchania jest.

POSŁUCHAJ: https://www.youtube.com/watch?v=UqShdZTx3EE&list=OLAK5uy_lSf_83_KpObrjzGhBz715qc_j7koE2aKM

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz