środa, 27 grudnia 2023

SILENT SKIES "Dormant" ( 2023 )

ROCK

Olśniewający album! Trzeci z rzędu,  ale chyba najlepszy w moim osobistym odczuciu. Szwedzki duet tworzą dwaj panowie, jeden z moich ulubieńców, wokalista EVERGREY przede wszystkim, bo także REDEMPTION, TOM S. ENGLUND oraz amerykański klawiszowiec/pianista, VIKRAM SHANKAR. Poza 10-ma oryginalnymi kompozycjami zawartymi na płycie, mamy też trzy covery zamykające ten piękny album, a są nimi: "The Trooper" z repertuaru IRON MAIDEN, "Dancing In The Dark" BRUCE'A SPRINGSTEENA,a także "Numb" nielubianych przeze mnie LINKIN PARK. Płyta obfituje w nostalgiczne brzmienia, pełne melancholii, zadumy, przenosi słuchacza do krainy skupienia,  zmuszając do refleksji i wyciszenia. Kompletnie inna rzecz od tego, co obaj panowie robią na co dzień. Wszak po to nagrywa sie wszelakie płyty solowe czy zakłada poboczne projekty, by dać upust drugiemu "ja", a więc innej stronie swojej osobowości. Jedna z PŁYT tego ROKU. 

1 komentarz:

  1. Bardzo fajna płyta taki muzyczny balsam. Ja bardziej gustuje w screamo metalu ale mam czasami ochotę na płytę spokojniejsza nostalgiczna. Dziękuję za polecenie dobry początek roku mi Pan zafundował. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń