wtorek, 6 grudnia 2022

ŚCIEŻKA DŹWIĘKOWA część 5

NICK CAVE & WARREN ELLIS "Blonde" ( 2022 )

MUZYKA FILMOWA

Zrobiłem coś czego jeszczne nie zrobiłem. Posłuchałem muzyki z filmu "Blondynka" zanim obejrzałem jeszcze film. Tak to zazwyczaj bywa jeśli za oprawę muzyczną odpowiada ktoś taki jak NICK CAVE i w tym przypadku także WARREN ELLIS. Człowiek nie może się doczekać. Film cały czas przede mną, wszak jestem zapalonym kinomaniakiem, ale ten kończący się pomału 2022 rok był dla mnie rokiem ciągłego biegu. Nie wszystko dałem radę zrobić na czas, ale biografię MARILYN MONROE obejrzę na 100% do końca grudnia by rzetelnie i z czystym sumieniem podsumować rok. Muzyka wypada niestety dość blado jak na możliwości obu panów jednak nic nie szkodzi. Nadal ich lubię, a wszelkie niedogodności - mam nadzieję - zrekompensuje powyższy film. Nigdy fanem muzyki filmowej nie byłem choć są na tym świecie płyty genilane jak chociażby muzyka do"Evity" z MADONNĄ czy "Braveheart" z MELEM GIBSONEM. Uważam, że muzyka filmowa jest robiona pod konkretne zamówienia zatem nie jest spontaniczna. Ogranicza to także swobodę twórczą. Co jednak zrobić kiedy kocha się NICKA CAVE'A. Nie pozostało mi nic innego jak tylko zamówić kompakt. Tymczasem kończy się rok kalendzarz wydawniczy zatem będzie czas nadrobić zaległe kino.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz