poniedziałek, 24 kwietnia 2017

BROTHER FIRETRIBE "Sunbound" ( 2017 )

HARD ROCK

AOR-owo hard rockowy ROTHER FIRETRIBE debiutował 11 lat temu albumem "False Metal". Proszę się nie zdziwić jeśli kiedyś traficie na ten album pod tytułem "Break Out" bowiem to ta sama płyta lecz wznowiona pod innym tytułem i ze zmienioną okładką. Najlepszym jak dotąd osiągnięciem grupy był ich drugi album "Heart Full Of Fire" ( 2008 ) i dość udany "Diamond In The Firepit" ( 2014 ) wydany po dłuższej, sześcioletniej przerwie.

Niestety, albo się starzeję, albo budząca się do życia wiosna jest powodem tego , iż najnowszy czwarty album Finlandczyków nie przypadł mi do gustu ( jak zresztą nowy BONFIRE "Byte The Bullet", choć być może to wina nowego wokalisty ALEXA STAHLA ). Razi przede wszystkim nijakość kompozycji chociaż otwierający "Help Is On The Way" ( pomijając intro "Sunbound" ) zdawał się zapowiadać kapitalny album. Potem długo, długo nic i dopiero nagranie siódme "Shock" i następny po nim rewelacyjny "Strangled" to coś za co uwielbiam tę grupę. Dość udany jest także przebojowy "Restless Heart". Jak już wspomniałem płyta genialnie się zaczyna i....genialnie się też kończy ( wersja europejska, bo japońska zawiera dwa dodatkowe nagrania ). Wspomniany europejski finał "Phantasmagoria" ma taki refren, że aż wstałem z wygodnego fotela. Miód dosłownie. Szkoda, że takie nagrania nie rządzą na całym albumie. Gwoli ścisłości "japończyk" zawiera fajny przebój "Don't Cry For Yesterday" oraz akustyczną piosenkę "For Better Or For Worse".

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=A6KO1U8NXPo

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz