poniedziałek, 30 marca 2020

ŚCIEŻKA DŹWIĘKOWA część 1

EVITA ( 1996 )

MUZYKA FILMOWA

Choć kino uwielbiałem od dziecka to mniej więcej w 1995 roku oddałem mu się bez reszty. Od tego czasu w każdy piątek obowiązkowo stawiałem się w kinie na premiery ( co do dziś się nie zmieniło ), a zaległości nadrabiałem na odtwarzaczu VHS. Cudowne czasy, które wspominam z łezką w oku. Na każdej niemal ulicy wypożyczalnie kaset video, o których dziś przeczytamy jedynie....Hmm, no tak, nawet nie ma gdzie o tym czytać, magazyny filmowe już dawno upadły, społeczeństwo schamiało, książki, filmy i płyty zamieniając na portale społecznościowe, na których wklejają zdjęcia z wakacji ( najlepiej pod palmami by pochwalić się sąsiadowi ) lub tandetne selfie, w którego tle brudne sztućce z poprzedniego dnia.

Zawsze interesowało mnie kino o czymś, biografie, filmy społeczne czy filmy na faktach choć nie pogardziłem "Kevinem samym w domu" czy "Szklaną pułapką". Idiotyczne blockbustery kręcone w studio w ogóle mnie nie interesowały. Do filmów wybitnych, a do takich z pewnością zalicza się "Evita" ( historia życia EVITY PERON, pierwszej damy Argentyny ) w reżyserii ALANA PARKERA z genialnymi rolami MADONNY i ANTONIO BANDERASA, kupowałem ścieżki dźwiękowe, potocznie zwane "muzyką filmową" bądź "soundtrackiem" ( w skrócie "OST" ). To ze ścieżki do tego filmu pochodzi przejmująca kompozycja "Don't Cry For Me Argentina", ale też szereg motywów powstałych specjalnie z myślą o tym obrazie. Wspomniana para aktorska osobiście wykonała partie wokalne jednak sama muzyka wyborna. Tym samym rozpoczynamy nasz nowy cykl "Scieżka dźwiękowa". Posłuchajcie fragmentu z niej pochodzącego.

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=KD_1Z8iUDho

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz