czwartek, 1 czerwca 2023

ŚCIEŻKA DŹWIĘKOWA część 6

CELINE DION "Love Again" ( 2023 )

MUZYKA FILMOWA

Tęsknię za czasami kiedy o każdej nowej płycie dowiadywałem się nie z sieci, a z półek sklepowych, na których to w każdy poniedziałek pojawiały się premiery zarówno na CD jak i na kasetach magnetofonowych. Nie było wtedy żadnej gonitwy, a co najważniejsze, był element zarówno zaskoczenia jak i niepewności. Dawało to satysfakcję z odkrywania, a co za tym idzie, szczęście i spełnienie. Obecnie o każdym albumie wiemy niemal wszystko już na 5 miesięcy przed jego oficjalną premierą, znamy okładkę, liste utworów, czasami i połowę płyty. Unikam tego jak ognia, wybierając jedynie informacje o premierach i ich datach w każdy piątek przedstawiając wam obfity "newsletter" w "Nowościach płytowych".

Właśnie w tych wspomnianych dawnych czasach na topie byli ukachane moje ówczesne gwiazdy typu MICHAEL BOLTON, KENNY G czy omówiona poniżej CELINE DION. Nie widziałem jeszcze filmu "Love Again", który w polskich kinach występuje pod tytułem "Miłość na nowo". To podobno mieszanka dramatu, komedii i romansu. Choć jestem zapalonym kinomaniakiem, coraz mniej we współczesnym kinie dla siebie znajduję, a wpompowywana hektolitrami poprawność polityczna w najnowszych produkcjach zza oceanu dobija tę moją drugą po muzyce pasję jaką kino.

CELINE DION choruje. Podobno dość poważnie, schudła, ograniczyła występy, swe wydawnictwa studyjne publikuje coraz rzadziej. Na ścieżce do wspomnianego wyżej filmu mamy kilka tematów instrumentalnych z filmu, sześć znanych utworów CELINE, ale przede wszystkim pięć premierowych utworów, dla których w ogóle tę płytę zakupiłem. Niestety, znak czasów. Nowoczesna produkcja, coraz szerzej stosowany Auto-tune ( a więc jak śpiewać bez talentu ), komercja. Wspomniana choroba także chyba odebrała CELINE tę magię w głosie, albo naprawdę to efekt plastikowej produkcji. Kiepskie te nowe piosenki same w sobie, pomijając przerost formy nad treścią. Także wywołany nieco wyżej do tablicy MICHAEL BOLTON w gorszej formie jednak o tym przy okazji jego nowej płyty, której premiera 14 lipca.

POSŁUCHAJ:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz