poniedziałek, 3 września 2018

PŁYTA WINYLOWA część 31

TOKYO "Fasten Seat Belts" ( 1982 )

HARD ROCK

Mimo swojej nazwy grupa powstała w Niemczech, a dokładnie we Frankfurcie około roku 1979. Poza rodowitymi Niemcami w grupie zasiadał basista KEN TAYLOR urodzony na Karaibach. Łączyli hard rock z uwielbianym przeze mnie AOR, a więc melodyjnym, piosenkowym rockiem. W latach 1981-83 nagrali trzy wspaniałe płyty; "Tokyo" ( 1981 ). omawianą dziś drugą "Fasten Seat Belts" ( 1982 ) oraz "San" ( 1983 ). W roku 1985 ku zaskoczeniu swoich fanów zdecydowali zmienić styl z melodyjnego rocka na electro pop połączony z synthpopem. Odszedł chociażby świetny wokalista ROBERT MUSENBICHLER i z kwintetu zrobiło się trio. Wydali dość średni album "The Westworld Encounter" ( 1985 ). Płyta przepadła tak jak i zespół. Niedawno dowiedziałem się, iż w 2014 roku grupa reaktywowała się w starym składzie z MUSENBICHLEREM za mikrofonem, powróciła do rocka i wydała pierwszą od 19 lat płytę. Co ciekawe, serwisy z dyskografiami w ogóle o niej nie wspominają, z kolei oficjalna strona muzyków www.tokyo-band.com nie informuje o płycie "The Westworld Encounter" jakby wstydziła się ówczesnej zmiany stylistyki chcąc o tej wpadce jak najszybciej zapomnieć.

Kto choć trochę lubi taka muzykę będzie wniebowzięty chociażby nagraniem "Keiko", które poniżej do odsłuchu. Oczywiście to niejedyne nagranie na tej płycie bowiem wszystkie trzy albumy są warte każdych pieniędzy. Kolejne "Spell On You" czy ballada "Dreamer" - rewelacja. A taki "Feel Right" powinno się grać w każdym radio. Dlaczego wybrałem ten album? Pewnie dlatego, że jako pierwszy wpadł w moje ręce i chyba najbardziej jestem z nim zżyty.

P.S. W momencie kiedy piszę te słowa dzieje się rzecz niesłychana. Dostaję telefon od wspomnianego niejednokrotnie Piotra, który pomaga mi od końcówki 2011 roku w zdobywaniu poszukiwanych przeze mnie płyt z informacją, iż...zdobył dla mnie "nową" płytę TOKYO "One World" z 2014 roku, a do tego zapytał czy chcę zremasterowane kompakty pierwszych trzech płyt TOKYO zawierające....dodatkowe, nieznane nagrania. Trudno opisać co poczułem. Nic, idę posłuchać TOKYO i napić się melisy. Może ochłonę!

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=vFLuAaBAa_4

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz