poniedziałek, 3 maja 2021

AUDYCJA część 10


Nie wytrzymałem. Miało być dziś w zupełnie innym tonie jednak nic nie poradzę. Wzięło mnie ostatnio na taką muzykę. Zapraszam zatem na kolejną, trzecią już dawkę brit popu.
Na początek nieco alternatywny brit pop, niestety nieistniejącego już zespołu THE COOPER TEMPLE CLAUSE. To ich druga z trzech wydanych płyt i najlepsza zarazem. Ta płyta nie jest dobra, nie jest bardzo dobra, to arcydzieło! Poniżej jeden z przykładów. FOOL'S GARDEN nigdy nie lubiłem. Kiedy słyszałem w latach 90. ich "Lemon Tree" wolałem zjeść marchew z dziadka rosołu, którą dotychczas wyciągałem skupiając się głównie na makaronie. Dziś uwielbiam zarówno marchewkę jak i FOOL'S GARDEN, a zapracowali sobie muzycy na taki stan rzeczy tym oto utworem ( również poniżej ).  COLDPLAY szykuje nowy album, w najbliższy piątek singiel. Boję się, to już dziś kompletnie inny zespół od tego z "A Rush Of Blood To The Head" ( 2002 ) czy genialnego "X&Y" ( 2005 ). Tymczasem jeden z nielicznych "zjadliwych" fragmentów ich jak na razie ostatniej płyty. Kolejne cudeńko to PAUL MCCARTNEY w skrócie MACCA, a więc ex-BEATLES. Wybrany przeze mnie utwór "I Don't Know" to arcypiękna piosenka. To dla tych głuchych słuchających tych naszych rodzimych "zespolików". Na koniec cudowna płyta brytyjskiego kwintetu. Zaznaczam "brytyjskiego" bowiem istnieje także amerykańska grupa o nazwie EMBRACE. My jednak z tych brytyjskich. Jakież oni cudne mają brzmienie! Przekonajcie się sami. Udanej końcówki "majówki".

POSŁUCHAJ: 

1. THE COOPER TEMPLE CLAUSE nagranie "New Toys" z płyty "Kick Up The Fire, And Let       The Flames Break Loose" ( 2003 )
2. FOOL'S GARDEN nagranie "Who Are You" z płyty "For Sale" ( 2000 )
3. COLDPLAY nagranie "Church" z płyty "Everyday Life" ( 2019 )
4. PAUL MCCARTNEY nagranie "I Don't Know" z płyty "Egypt Station" ( 2018 )
5. EMBRACE nagranie "Gravity" z płyty "Out Of Nothing" ( 2004 )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz