poniedziałek, 17 maja 2021

AUDYCJA część 12


Ponownie moja słabość, a więc wokalistki. Bez żadnych erotycznych podtekstów, ot tak po prostu. Od najmłodszych lat zawsze uwielbiałm śpiewajacą płeć piękną, a wszystko zaczęło się od CELINE DION. Później wyszukiwałem dziesiątki ( co ja piszę...., setki, a może i tysiace ( !!! ) ) jej podobnych. Z czasem nazbierałem ich tyle, że do końca życia nie przedstawie wszystkich zgromadzonych płyt. Dziś nie będzie co prawda CELINE DION, ale będzie pięć ( a w zasadzie sześć bo jedna to duet ) równie wspaniałych i utalentowanych. Na początek właśnie duet THE PIERCES, a więc dwie siostry, ALLISON i CATHERINE oraz ich piąty i jak na razie ostatni album. Swego czasu się nim zasłuchiwałem, ostatnio znowu, nic się nie zestarzał. Mam nawet solowy album ALLISON, może kiedyś go przedstawię. k.d .lang to z kolei kanadyjska wokalistka obecna na scenie od blisko 40 lat. Jej "Constatnt Craving" z płyty "Ingenue" z 1992 roku był światowym hitem. Myślę, że go znacie. Poza tamtą płytą wręcz ubóstwiam wydany w 2000 roku "Invincible Summer" stąd dziś jeden z jego fragmentów. LANA DEL REY to wpółczesna wokalistka, bądąca obecnie na t/z topie. Ostatnio nagrywa płytę za płytą, mnie bliski sercu na zawsze pozostanie jej światowy, zjawiskowy wręcz debiut ( zaznaczam "światowy" debiutowała nieco wcześniej pod innym szyldem ). DIANA ROSS to niegdyś królowa soul, która w ubiegłym roku świętowała 50-lecie na scenie. W 1996 opublikowała powyższą kompilację, na której kilka nowych utworów, w tym przecudnej urody "Only Love Can Conquer All". Na koniec zrehabilitowana po latach współczesna , nieco zapomniana królowa soul. Po serii kiepskich płyt w 2018 roku nagrała rewelacyjny album. Również jego fragment poniżej. Wszystkie te śpiewające panie dedykuje swojej żonie, która ostatnio na dobre zajęła się sztuką. Szczegółów nie zdradzę, nie chce spać za karę na sofie. Ode mnie zatem sztuka nieco inna od tej uprawianej przez nią. Zapraszam an muzyczną ucztę z najpiękniejszą muzyką. 

POSŁUCHAJ:

1. THE PIERCES nagranie "Come Alive" z płyty "Creation" ( 2014 )
2. k.d. lang nagranie "The Consequences Of Falling" z płyty "Invincible Summer" ( 2000 )
3. LANA DEL REY nagranie "Born To Die" z płyty "Born To Die" ( 2012 )
4. DIANA ROSS nagranie "Only Love Can Conquer All" z płyty "Voice Of Love" ( 1996 )
5. TONI BRAXTON nagranie "Deadwood" z płyty "Sex & Cigarettes" ( 2018 )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz