środa, 12 maja 2021

MUZYKA POLSKA część 9

LADY PANK "LP40" ( 2021 )

ROCK

Kryzys wieku średniego? Coś w tym jest. 20 lat temu gdyby ktoś mi powiedział, że będę słuchać nowej płyty LADY PANK pomyślałbym, żeby go umówić na wizytę u psychologa. Znając mój stosunek do polskiej muzyki powyższa płyta może być szokiem, ale przecież niedawno przedstawiałem genialną, zaznaczam - "genialną" płytę EDYTY BARTOSIEWICZ, a że kryzys wieku średniego zaczyna się w okolicach 40-tki, wszystko się zgadza. Kto bogatemu zabroni? Jedni zmieniają żony, ja słucham LADY PANK.

Co ciekawe moja 40tka ( !!! ) zbiega się z 40. rocznicą istnienia LADY PANK, który to właśnie w roku moich urodzin rozpoczął swą działalność. Ale to nie tak, że ja LADY PANK nie lubiłem. Po prostu muzyka polska jest mi ( a może była? ) obojętna, a to, że 99 jej % nie trawię to już inna sprawa. To jak z celulozą - są pewne rzeczy , których nawet kwas żołądkowy nie przerobi. Potrafię jednak docenić to co dobre, a że "LP 40" jest dobre ( bardzo dobre ) stąd ta sztuka potrafi obronić się sama. A mówimy o sztuce przez duze "S". Masa kapitalnych melodii, ale też lirycznych odniesień do otaczajacej nas rzeczywistości. By nie być gołosłownym, poniżej fragment tekstu utworu "Spirala", do którego słowo napisał WOJCIECH BYRSKI:

"...rzucanie błotem do celu
odwieczny nasz narodowy sport
za chwilę mój przyjacielu
tą samą ręką podzielisz tort..."

Podobnych spostrzeżeń, a także odpowiednich odniesień na nowym albumie cała masa, jednak wszystko na poziomie, bez nahalnej dosadności. Fantastyczne singlowe "Ameryka", piękna ballada "Wieczny Chłopiec" to tylko mały wycinek z możliwości PANASEWICZ / BORYSEWICZ i spółka. Słowa uznania także dla wspomnianego WOJTKA BYRSKIEGO, który wspomógł w warstwie lirycznej JANA BORYSEWICZA, który to z kolei odpowiada za 100% zawartej na tej płycie muzyki. Oto kolejny fragment, tym razem obu wspomnianych panów.

"...nim się wiatr historii uspokoi
trzeba przetrwać trudny czas
i w cierpliwość zimną nerwy zbroić
my ich albo oni nas..."

Fenomenalna kondycja wokalna JANUSZA PANASEWICZA, gitarowa JANA BORYSEWICZA, a także perkusyjna KUBY JABŁOŃSKIEGO czy basowa KRZYSZTOFA KIELISZKIEWICZA. Wspomagał na instrumentach klawiszowych JAROSŁAW BARAN. Ależ prezent na 40-tkę sprawili sobie panowie z LADY PANK. Mnie pozostaje im podziękować czym prędzej nadrabiając zaległą dyskografię. Dzięki panowie! Wszystkiego najlepszego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz