czwartek, 6 października 2022

WZNOWIENIA część 29

MARILLION "Holidays In Eden" ( 1991 / re-edycja 2022 )

PROGRESSIVE ROCK

Z każdym rokiem - niestety - przekonuje się, iż MARILLION najlepsze czasy ma już za sobą. O ile na każdy nowy album kwintetu czekam z wypiekami na twarrzy, o tyle czas weryfikuje każde spotkanie z nowym albumem. Tymczasem w moje ręce trafia kolejne z bogatych wznowień, z początku 4CD+1BLU-RAY, obecnie 3CD+BLU-RAY. Każda z tych klasycznych płyt, a więc czterech pierwszcyh nagranych po odejściu FISHA, to dziś niezaprzeczalne podręcznikowe przykłady klasycznych perełek. Również czterech płyt ze wspomnianym FISHEM. Te także już wznowiono w identycznej formie. Przed nami jeszcze "Seasons End", zapewne w roku 2023, biorąc pod uwagę częstotliwość wydawania pozostałych płyt. Na najnowszym, tegorocznym "Holidays In Eden", otrzymujemy zremiksowany album główny, a także niepublikowany dotąd koncert z Hammersmith" z 1991 roku, z kolei wszelkiego rodzaju remiksy, b-side'y i inne dodatki dostępne dotchczas na wznowieniach tych podwójnych z lat 90-tych, znajdziemy załączone do płyty BLU-RAY. Szkoda, wolałbym je na CD, choć mam oczywiście także te wydania stare, jednak zawsze wolałem muzyki słuchać niż ją oglądać, a więc wszelkiego rodzaju DVD i BLU-RAY, utrudniają mi płynne odtwarzanie za pomocą przycisku "play", bez żadnego menu itp, itd. Całość najnowszego wydawnictwa uzupełnia 56-stronicowa książka. Cudo! Ponownie znalazłem się w latach 90. Są wspomnienia, wspaniałe odczucia. Niebo. Niech także Wam udzieli się ten klimat.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz