środa, 6 czerwca 2018

RARYTASY część 3

DIE ÄRZTE "Wir Wollen Nur Deine Seele" ( 1999 )

PUNK ROCK

W połowie lat 90-tych kiedy na topie były telewizje satelitarne oferujące niesamowite kanały muzyczne, niemiecka punk rockowa grupa DIE ÄRZTE wciąż święciła triumfy choć przecież istniała i zawojowała już scenę muzyczną w połowie lat 80-tych kiedy to debiutowali. Jak ja nienawidziłem tego zespołu. Od razu zaznaczę, że nie miał wpływu na to język niemiecki, w którym grupa śpiewa. Ot, tak po prostu czułem jakieś rozdrażnienie. Człowiek jednak się zmienia i dziś zespół bardzo lubię. Nie powiem, że uwielbiam ponieważ nie zebrałem do dziś ich wszystkich płyt jednak to jest tylko kwestią czasu. Nie mały wpływ na obecny stan rzeczy miał kolega PAWEŁ ( serdecznie pozdrawiam ), który kusi tego typu smakołykami. Znamy się z PAWŁEM grubo ponad 15 lat i niemal co tydzień spotykamy celem wymiany płyt, wymianą odczuć czy pochwalenia się jedną czy druga zdobytą płytą. PAWEŁ zasypuje mnie głównie cudownymi latami 80-tymi, ja jego z kolei nowościami To też taki zboczeniec jak ja i choć brakuje mu miejsca w domu, nie poddaje się tworząc ciągle nowe miejsca na kolejne płyty. To dzięki niemu poznałem takie nazwy jak TRANSVISION VAMP, LOVE & ROCKETS czy DANIELA ASHA za co mu uniżenie dziękuję. Nie dalej jak kilkanaście dni temu dostałem od niego płyty kompletnie nieznanych mi artystów jak ANDY TAYLOR, STAN RIDGWAY czy wczoraj dwa i zarazem jedyne albumy STEVE'A JONESA z drugiej połowy lat 80-tych.  Kiedyś udało mu się kupić wielopłytowego boxa zespołu BON JOVI, na którym jest ok 30 nagrań spoza płyt. On ma to już na półce kilka lat, jednak płyta wciąż czeka na rozfoliowanie. Cudowne. Tylko wtajemniczeni zrozumieją.

Jakiś czas temu dostałem od niego w prezencie powyższy 2-płytowy album koncertowy DIE ÄRZTE. Wydanie o tyle niesamowite, że poza wspomnianymi dwie płytami audio do tego cudownie wydanego zestawu dołożono dysk trzeci z czymś w rodzaju zapisu prób zespołu wraz z wywiadem. To wszystko na - UWAGA -  na niewydawanych od blisko 30 lat mini CD, a więc na 3" calowej mini płytce CD. Coś wspaniałego. W dodatku sama muzyka najwyższej próby. Grupa poza swoimi klasykami wykonuje tutaj także covery, m.in. niesamowita wersja utworu "Frozen" z repertuaru MADONNY. Niestety sama grupa milczy od 2012 roku studyjnie bowiem nie wydali od tego czasu nowej płyty, mimo że istnieją i koncertują. Właśnie w tle leci sobie drugi dysk z tego albumu. PAWEŁ, dziękuję raz jeszcze za KOLEJNY już wspaniały upominek. Poniżej z ostatniej jak na razie płyty studyjnej "auch" z 2012 roku nagranie "M&F".

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=IcMXftk6Yjc


Przód ( front )...

...rozłożony album, 3-panelowy digipak...


...to samo tylko od wewnątrz...

...wnętrze z czymś w rodzaju mini pocztówek...

...oraz to co najlepsze, a więc 3 dyski w całej okazałości.
Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz