wtorek, 29 listopada 2022

PŁYTA WINYLOWA część 81

LAMARCA ( 1985 )

AOR / NEW WAVE

Ostatnio zakupiłem kilkanaście winyli. Zwierzyłem się nawet z tego faktu koledze Michałowi, wspominając, że może w pażdzierniku uda się omówić choć część z tych płyt, ale nowości na to nie pozwalały, a dokładniej ich ilość. Wszystkie zakupione winyle to swego rodzaju "wynalazki", a więc grupy nikomu nieznane, głównie rockowe, a często także grupy jednej płyty. Płyty w większości wydane w latach 80. Zabrałem się za nie ostatnio, odstawiając nowości na bok i okazało się iż zawierają często kapitalną muzykę, idealnie trafiającą w mój gust. Nie wszystkie płyty doczekały się wydań na CD, ale omawiana właśnie płyta niedawno ukazała się na małej płytce. Owszem, na świecie krążyło nieoficjalne wydanie, ale ja się takimi nie zajmuję, a wydany tylko i wyłącznie w Japonii kompakt w 1987 roku, od dawna jest niedostępny. Grupa LAMARCA wydała tylko ten jeden album, a muzycznie oscylowała między lekkim AOR z wpływami modnej wówczas nowej fali. Zespól tworzyła piątka panów, a główną rolę pełnił jej wokalista, ABE LA MARCA. Wydany w 1985 roku przez CBS RECORDS winyl gra tak, że schować się mogą te wszystkie współczesne winyle, w większości nagrywane cyfrowo. Winyl ma tylko sens jeśli pochodzi z dawnych czasów i jest zachowany w świetnym stanie. Ten tutaj omawiany jest idealny, także miałem szczęście, że ktoś się go zechciał pozbyć bo na przykład nie leżała mu płyta muzycznie, albo trafiłem na właściciela, który miał takiego hopla na tle estetyki, jak ja. Kompakt właśnie zamówiłem, tym bardziej, że zawiera dwa dodatkowe nieznane mi nagrania, a także trzy nieco mniej kuszące remiksy. W oczekiwaniu na CD, dziś z czarnego, świetnie zachowanego winyla.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz