środa, 3 kwietnia 2019

FLOTSAM AND JETSAM "The End Of Chaos" ( 2019 )

THRASH METAL

FLOTSAM AND JETSAM poznałem gdzieś w okolicach roku 1999 choć grupa istniała już 13 lat wcześniej. Pewien człowiek o bardzo dobrym guście muzycznym wywołał u mnie przymus przynajmniej posłuchania każdej kolejnej płyty tego zespołu, średnio co 3 lata dostarczał mi ich nowe płyty choć wielkim fanem ich nie byłem. Mimo tego na zapowiedzianą na październik nową płytę zespołu jakoś wyjątkowo się napaliłem. Płyta się nie ukazała z niewiadomych mi względów i może to dobrze bowiem pod koniec ubiegłego roku zrobiłem sobie dłuższą przerwę muzyczną co wyszło mi na dobre.

Album oficjalnie pojawił się 18 stycznia i po pierwszym przesłuchaniu nie zrobił na mnie większego wrażenia. Dopiero kilkudniowa przerwa od tego typu muzyki i powrót do niej kilka dni później porządnie mną wstrząsnął. Jaki musiałem być głuchy by przynajmniej nie pokochać otwierającego całość "Prisoner Of Time". Typowe heavy metalowe nagranie bądź co bądź z gatunku "thrash metalu", którego - wbrew temu co inni sądzą - nie mam za dużo w swojej kolekcji. O ile powyższe nagrania można nazwać "typowym" w swoim gatunku o tyle już drugi utwór z tej płyty zatytułowany "Control" to już prawdziwa jazda bez trzymanki. Gdyby włączyć je w bloku gdzie dodatkowo za sąsiadów ma się jakąś miłą starszą panią to ta w odwecie mogła by wykręcić numer 997. Istna rzeźnia z trudną do wyłapania fenomenalną melodyjną gitarą w tle. Genialne nagranie. Również "Prepare For Chaos" to miód na moje uszy i mówimy tutaj o prawdziwym miodzie od pszczelarza, a nie o "mieszance miodów z Unii Europejskiej" z Biedronki. Nie będą zdradzał wszystkiego co się dzieje na tej płycie, a dzieje się dużo jednak dodam, iż w samym sercu albumu jest takie nagranie "Architects Of Hate", jakże adekwatne do tego co dzieje się ostatnio w naszym kraju i na świecie. Zostawmy to jednak i skupmy się na słuchaniu tej płyty, odłóżmy wciąż wałkowane te same zespoły i posłuchajmy grupy może nie tak znanej, ale uznanej i zarazem takiej, od której ci wszyscy pseudometalowcy mogą się wiele nauczyć, a i też zaskoczyć. Specjalne podziękowania dla niezmordowanego wokalisty ERICA "A.K." KNUTSONA.

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=QFwTE5lVtiY

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz