wtorek, 23 lipca 2019

PŁYTA WINYLOWA część 49

EARFORCE "Hot Line" ( 1982 )

AOR

Niemiecki EARFORCE nagrali tylko jeden jedyny album "Hot Line" w 1982 roku. Zespół, choć właściwie niemiecki, a brzmi naprawdę amerykańsko, miał niesamowitą wokalistkę pochodzenia holenderskiego, MANDY VAN BAAREN. Artystka miała niesamowity głos i z pewnością niejeden z Was pomyśli, że śpiewa mężczyzna tym bardziej, ze powyższa płyta ma już dziś blisko 40 lat i brzmi dość archaicznie....co nie znaczy źle.

Artystka, mimo że w EARFORCE prezentuje wokal z przysłowiowym pazurem wcześniej bo w 1977 roku wydała tylko jeden album zatytułowany po prostu "Mandy", a na nim repertuar już popowo-jazzowy charakterystyczny dla tamtej epoki. Do niedawna posiadałem jedynie singla "Need No Lyrics" i wspomnianego jedynego winyla MANDY kupiłbym za każde pieniądze. I wtedy pomyślałem, może zajrzę do internetu na aukcję i ktoś zechce go sprzedać. I tutaj stała się rzecz niesłychana. Jedyny egzemplarz w Polsce na pewnej aukcji wystawiony za....10 złotych. Dosłownie oniemiałem. Kliknąłem i po kilku dniach z wypiekami na twarzy wyłowiłem go z bąbelkowej koperty. Tak się jakoś złożyło, że go po dziś dzień nie przesłuchałem natomiast moja piękna małżonka PAULA śmiała się ze mnie mówiąc "nikt tego nie chciał, a OSKAR kupił". Kilka dni temu PAULA dostała ode mnie pewną polską zaległą płytę i kiedy wczoraj spytałem czy już jej posłuchała stwierdziła rozbrajająco: "Nię będę jej otwierać, tak jak Ty nie otwierasz płyt". Cała PAULA :-) Ja płyty otwieram tylko czasami jest ich tyle, że niektóre czekają w poczekalni na swoją kolej. O płycie MANDY napisze klika słów jak tylko ją poznam. Posłuchajmy tymczasem grupy EARFORCE i genialnego "Quicksand" otwierający tę płytę wydanego nawet w 1982 roku na 7" calowym singlu.

Wspomniana płyta MANDY z 1977 roku


POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=3Qaoxwh7I6c

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz