środa, 18 lipca 2018

WZNOWIENIA część 5

GARBAGE "Version 2.0." ( 1998 / 2018 )

ALTERNATIVE ROCK

Amerykańską grupą GARBAGE i jej charyzmatyczną wokalistką SHIRLEY MANSON "zaraził" mnie mój kolega z liceum w 1998 roku. Ach, co to były za czasy. Muzyka smakowała wtedy najlepiej, wszystko się odkrywało po raz pierwszy. I znowu tutaj należą się ukłony mojej Mamie bowiem to ona poleciła mi tę szkołę. Poznałem tam wiele wspaniałych ludzi kochających muzykę tak samo jak ja. Był to wówczas okres, w którym kupowałem jeszcze kasety magnetofonowe. Znali mnie we wszystkich sklepach muzycznych w Poznaniu, a do jednego wyjątkowego zawsze gdy przychodziłem ściągałem z półek kilkanaście kompaktów mówiąc "do przesłuchania". Te, które mnie zainteresowały kupowałem na kasetach. I tak co piątek blisko 10 lat.

Wracając do kolegi z LO. Był to człowiek - chyba już wspominałem - o dużej wrażliwości muzycznej i nietuzinkowym guście. To on polecił mi PORTISHEAD, MASSIVE ATTACK i wspomniany GARBAGE. Los chciał, że wówczas te grupy miały zaraz wydać nowe płyty co tylko pomagało w zaznajomieniu się z tematem. GARBAGE wydali wówczas drugi album "Version 2.0", który dzisiaj kończy - Boże jak ten czas leci - 20 lat!!! Album z miejsca pokochałem. W ogóle był to czas alternatywnego rocka i temu podobnych zespołów. Płyta szalenie przebojowa, z masą melodii, pomysłów, urozmaicona, wciągająca. Kilka lat temu wokalista GARBAGE zapowiedziała solowy album jednak ten nigdy się nie ukazał. Cieszy więc zatem zapowiedź na 2019 roku ósmej płyty zespołu, a także jubileuszowe wydanie omawianego dziś "Version 2.0". Płyta o tyle wyjątkowa, że grupa nie poszła na łatwiznę dodając np bonusy demo czy koncertowe. Zrobili coś znacznie lepszego. Dołożyli drugi dysk, na którym aż 9 nieznanych mi nagrań + jedno znane, tyle że w wersji akustycznej. Utwory pojawiły się co prawda w tamtym okresie na singlach jednak wiadomo jak to było u nas z singlami, małe nakłady, trudna dostępność. Cieszy zatem fakt, iż zespół zebrał wszystkie te klejnoty, dodatki, odrzuty - jakkolwiek to nazwać - i dał je nam w prezencie.

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=ypr18UmxOas&index=2&list=PLEL_iTJt5Dm1Jjw756JCk5v25pygrLffb

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz