środa, 25 lipca 2018

PŁYTA ŻYCIA część 5

IQ "The Seventh House" ( 2000 )

NEO-PROGRESSIVE ROCK

Brytyjski kwintet IQ założyli w 1981 roku gitarzysta MIKE HOLMES oraz klawiszowiec MARTIN ORFORD, którego już nie ma w zespole. Ja grupę poznałem w 2000 roku od właśnie omawianego dziś siódmego albumu studyjnego "The Seventh House". Album zrobił na mnie piorunujące wrażenie, a także jego wokalista PETER NICHOLLS. Już jako nastolatek słuchając płyt zawsze wyobrażałem sobie jak może wyglądać ten czy tamten wokalista. Wolałem sobie tego nie "psuć". Zdarzało mi się odkryć jednego czy drugiego co jakoś - nie wiedzieć czemu - rozpraszało mnie trochę. Za każdym razem moje wyobrażenia były dalekie od rzeczywistości. Choć będzie trudno w to uwierzyć, nie wiem do dziś jak wygląda PETER NICHOLLS , a fakt, iż byłem na ich koncercie może to jeszcze bardziej utrudnić. Robiłem wszystko by nie spojrzeć na scenę. NICHOLLS ma tak wyjątkowy głos, że chyba już tak pozostanie - nie chcę wiedzieć jak wygląda.

Z czasem oczywiście zdobyłem wszystkie płyty IQ i śmiało mogę powiedzieć, że kocham ten zespół. Ostatnio ( od kilkunastu lat ) wydają płyty regularnie co 5 lat. Również najnowsza - o czym poinformował mnie mailowo sam zespół - utrzyma tę tradycję: płyta ukaże się na początku 2019 roku, a więc w pięć lat po wydaniu podwójnego "The Road Of Bones" ( 2014 ). Ciągle nie kupiłem sobie ostatniego koncertu grupy "Scrape Across The Sky" ( 2017 ) oraz powyższej płyty "The Seventh House" ( 2000 ), którą zespół wydał w 2017 roku na winylu. W najbliższych dniach jednak się o nie postaram. Kto kocha GENESIS, PINK FLOYD czy MOSTLY AUTUMN ten nie może przejść obojętnie obok tej grupy. Niesamowite melodie, zmiany nastrojów, niezwykłe pomysły. Słusznie ktoś niegdyś powiedział, że "o muzyce się nie pisze, muzyki się słucha". No to bardzo proszę

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=uDv4bSZNllc&list=RDDKuDnhaaovA&index=6

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz