wtorek, 15 marca 2016

HEADSPACE "All That You Fear Is Gone" ( 2016 )

PROGRESSIVE METAL

DAMIAN WILSON to przede wszystkim wokalista kapitalnej grupy THRESHOLD z kolei ADAM WAKEMAN to nie tylko syn klawiszowca YES czyli RICKA WAKEMANA, ale również klawiszowiec i gitarzysta dla chociażby OZZY'EGO OSBOURNE'A. Siódmego lutego pisałem o ich wspólnym albumie akustycznym "Weir Keeper's Tale" nagranym pod szyldem DAMIAN WILSON & ADAM WAKEMAN wydanym 8-go stycznia tego roku. Byłem zaskoczony kiedy dowiedziałem się, iż 26 lutego ukaże się ich kolejny album tym razem z diametralnie innym repertuarem I pod szyldem HEADSPACE. Niemal zemdlałem na wieść iż nie będzie to ich pierwszy album bowiem grupa HEADSPACE debiutowała już w 2012 roku albumem "I Am Anonymous" nie licząc epki "I Am...." wydanej w ....2007. Śledzę to wszystko od ponad 20 lat a jednak zawsze coś człowiekowi umknie....

O ile wspomniany akustyczny "Weir Keeper's Tale" mógł kogoś zanudzić o tyle tutaj już nikt nudził się nie będzie czego dowodem jest juz utwór otwierający ten album "Road To Supremacy". Rozpoczyna sie dość leniwie, ale potem dzieje się dużo wspaniałych rzeczy. Mamy tutaj wspaniałe solo gitarowe, świetne chóry plus fortepiano finalizujący kompozycję. WILSON śpiewa na tej płycie z równym zaangażowaniem co w swoim zespole THRESHOLD. Choć muzyka HEADSPACE brzmi nieco inaczej. Polecam ponad 8-minutowy "Kill You With Kindness" z rewelacyjnym solo w trzeciej minucie. Utwór z dzikiego bardzo pięknie łagodnieje w minucie następnej. Obłędna końcówka z mnóstwem klawiszy. Nastepnie piękna coda niespełna dwuminutowa "The Element". Zkolei 13-minutowa minisuita to przykład rocka progresywnego w całej okazałości. Po 10-minucie rozpoczyna sie obłędna część instrumentalna przypominająca do złudzenia brzmienie grupy DREAM THEATER. Kapitalny jest utwór następny "Semaphore. To 5-minutowa ballada z fenomenalnym refrenem i równie obłednym podkładem w tle. Końcówka to czysta wirtuozeria gitarzysty. Słowem: obłęd! Album kończy ponad 10-minutowy "Secular Soul". Bardzo nastrojowe nagranie, które w swej drugiej części zawiera ponownie pokaz wirtuozerii, przesterowanych gitar, organów Hammonda, solówek gitarowych oraz dużej porcji klawiszy.

Wspomniałem powyżej, iż grupa HEADSPACE wydała w 2012 roku debiutancki album "I Am Anonymous". Jestem bardzo ciekaw tej płyty. Mam obiecane, że pod koniec tygodnia będzie już na mojej półce. Trzymam kciuki by tak się stało. Tymczasem do odsłuchu polecam nagranie "Your Life Will Change".

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=OUlTVgx2xmA

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz