wtorek, 2 sierpnia 2016

GARBAGE "Strange Little Birds" ( 2016 )

ALTERNATIVE ROCK

Siódmy album amerykańskiego GARBAGE, którym w liceum zaraził mnie pewien kolega, z którym nie mam już kontaktu od czasów szkolnych. Swoją drogą miałem szczęście chodzić do prywatnego LO, w którym poznałem wielu wspaniałych ludzi interesujących się muzyką. Ów kolega zapoznał mnie też z jednym z najwspanialszych zespołów czyli PORTISHEAD. Wróćmy jednak do GARBAGE.

Grupę pokochałem nie tylko za ich wspaniałe płyty, ale i charyzmatyczną wokalistkę SHIRLEY MANSON. Muzycy często wplatają do swojej muzyki elementy trip-hopowe czy elektroniczne. Cieszy fakt, iż mają się dobrze i nagrali niezłą płytę. Rozpoczyna się bardzo mrocznie z nastrojowym fortepianem utworem "Sometimes". Później mamy nieco pokręcony "Empty" oraz typowy dl zespołu "Balckout", który przypomina wcześniejsze dokonania grupy. "If I Lost You" jest z kolei nagraniem bardziej nastrojowym niepozbawionym jednak mogłoby się wydawać gryzących z nastrojem elementów elektroniczno-komputerowych. Tutaj wypada to nad wyraz dobrze. Podobnie jest z kolejnymi "Night drive Loneliness", "Even Though Our Love Is Doomed" czy "Magnetized". Dopiero w "We Never Tell" grupa się rozkręca. Proszę zwrócić uwagę cóż się dzieje w połowie drugiej minuty nagrania "Teaching Little Fingers To Play". Niesamowity nastrój i melancholia. Album zamyka 6-minutowy "Amends" z kapitalną solówką gitary.

Do odsłuchu singlowy "Empty".

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=hSa_hbutFt0

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz