środa, 13 września 2017

GIPSY KINGS "Savor Flamenco" ( 2013 )

FLAMENCO

Pamiętacie taki przebój "Bamboleo"? Tak, tak, to właśnie GIPSY KINGS go wykonywali w 1988 roku. Pokochałem te grupę od samego początku. Szczególnie wokalistę jakim jest NICOLAS REYES. W latach 90-tych zasłuchiwałem się piosenkami "Djobi, Djoba", "Bem Bem Maria" czy balladą "Tu Quieres Volver". Mam ich wszystkie albumy choć ulubionymi są "Mosaique" ( 1989 ), "Este Mundo" ( 1991 ) czy przecudny "Somos Gitanos" ( 2011 ), którego tytuł oznacza "jesteśmy Cyganami".

No właśnie. Choć grupa pochodzi z Francji to z pochodzenia są właśnie hiszpańskimi Cyganami. Ich przodkowie uciekli z Katalonii podczas hiszpańskiej wojny domowej. Grupę tworzą członkowie dwóch spokrewnionych rodzin REYES i BALLIARDO. W latach 00-wych grupa wydała dwa albumy "Roots" ( 2004 ) oraz "Pasajero" ( 2006 ), które nieco odchodziły brzmieniowo od tego do czego nas przyzwyczaili. Później zniknęli aż na 7 lat. Ich jak na razie ostatni album "Savor Flamenco" ( 2013 ) jest przecudny. Gitary, mandoliny....nikt tak nie brzmi, panowie mają swój własny rozpoznawalny styl. Ciarki przechodzą mnie na myśl bowiem zapowiedzieli na ten rok kolejny album. Czekam z niecierpliwością. O wielkości grupy niech zaświadczy fakt, iż za ostatni album otrzymali nagrodę GRAMMY w kategorii "THE BEST WORLD MUSIC ALBUM", a wrześniowe koncerty w Szwajcarii i Francji zostały wyprzedane.

Nagranie "Samba Samba" dedykuje mojemu bratu FILIPOWI z okazji 34 urodzin.

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=vGIQ5ERxLhE

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz