czwartek, 28 września 2017

KARIBOW "From Here To The Impossible" ( 2017 )

PROGRESSIVE ROCK

Zachwycony byłem ubiegłorocznym albumem "Holophinium" niemieckiej grupy KARIBOW, choć przyznam, że na album zwróciłem uwagę tylko dlatego, iż gościem na płycie był uwielbiany przeze mnie MICHAEL SADLER, a więc wokalista zespołu SAGA. Płyta okazała się kapitalna i w szybkim czasie zdobyłem poprzednich kilka.

Początek nowej, a dokładnie dwa pierwsze nagrania ( "Here" oraz "My Time Of My Life" ) bardzo mnie rozczarowały. Jednak później otrzymuję od zespołu przeprosiny w postaci całej serii wspaniałych nagrań. I tak kompozycja "Passion" to taki melodyjny progressive pop a la THIS OCEANIC FEELING. Utwór ma niesamowitą końcówkę. Kolejny delikatnie się zaczynający "Never Last" rozwija się niczym kompozycje ANATHEMY, a i nawet klimat bardzo zbliżony. Niesamowita trąbka w drugiej części utworu czy żeńska narracja w jej końcu dodatkowo potęgują doznania. Następnie "Lost Peace". Właściwie każda kompozycja jest nieco inna. W tej słyszymy głos żeński, ale tutaj już na pierwszym planie. Do tego dochodzą klawisze, Hammondy itd. Album finalizują świetne trzy kompozycje: "System Of A Dream", "Black Air" oraz "The Impossible".

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=gk5EzOvC0HE

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz