czwartek, 19 kwietnia 2018

PHIL LANZON "If You Think I'm Crazy" ( 2017 )

CLASSIC ROCK

PHIL LANZON to nikt inny jak klawiszowiec, ale też jeden z wokalistów angielskiej legendy jaką bez wątpienia jest grupa URIAH HEEP. Choć zespół istnieje od 1969 roku to LANZON dołączył do niego dopiero w 1986 roku zastępując na tym stanowisku JOHNA SINCLAIRA. Pierwsza płyta z LANZONEM to wydany trzy lata później "Raging Silence" będący 17 albumem studyjnym URIAH HEEP.

Bardzo zaskoczyła mnie informacja o pierwszej solowej płycie muzyka gdyż nigdy bym się jej nie spodziewał. Dostarczył mi ją mój dobry kolega naklejając na pudełko samoprzylepną karteczkę z napisem "URIAH HEEP" dobrze wiedząc, że lubię ten zespół i zapewne zainteresuje mnie solowa twórczość jednego z muzyków kwintetu.

Kolejne zaskoczenie miało miejsce tuż po nastawieniu tej płyty. Otóż wokalistą w nagraniu otwierającym czyli blisko 6-minutowym "Mind Over Matter" jest mój pupilek czyli płodny ostatnio gitarzysta i wokalista JOHN MITCHELL kojarzony niegdyś z THE URBANE, IT BITES oraz genialnym KINO ( właśnie się reaktywowali po 13 latach z nowym albumem ), a ostatnio z LONELY ROBOT, ale też z komponowania i produkowania dla KIM SEVIOUR. To oczywiście nie jedyna znana postać na płycie. Perkusistą jest tutaj CRAIG BLUNDELL kojarzony ze składem muzyków STEVENA WILSONA, a na co dzień pana BLUNDELLA możemy posłuchać w grupie PENDRAGON. Płytę polecam nie tylko fanom URIAH HEEP, ale także sympatykom klasycznego rocka, organów Hammonda czy klawiszy rodem z lat 70-tych.

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=Juec35v2geg

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz