niedziela, 12 sierpnia 2018

KNIGHTFISHER SKY "Hallway Of Dreams" ( 2007 )

PROGRESSIVE ROCK

Jeszcze kilka tygodni temu nie wiedziałem o istnieniu tej grupy jednak udało mi się dorwać wszystkie cztery albumy. Wpływ na zainteresowanie zespołem miał zapewne fakt, iż perkusistą i założycielem grupy jest IVAR DE GRAAF, a więc ex-muzyk słynnego WITHIN TEMPTATION. Wysłuchanie jednego nagrania z przedstawianej dziś "Hallway Of Dreams" spowodowało, ze zapragnąłem mieć wszystkie cztery płyty zespołu, a że udało sie je kupić na jednaj z aukcji internetowych za śmieszne pieniądze to tylko podgrzało atmosferę choć zaznaczam, iż nie jestem człowiekiem, który szczędzi na muzyce. Jeśli bardzo chcę jakąś płytę zapłacę nawet i potrójnie.

Spośród czterech płyt zespołu postanowiłem wybrać ich debiut, jako że najlepszy. Wszystkie płyty trzymają poziom i są równe jednak tylko na "jedynce" i "trójce" tłem do wszystkich kompozycji jest cudny folkowo-szkocki klimat + ciekawe kompozycje. Niestety brak tego na "dwójce" oraz "czwórce" czyni grupę jedną z wielu choć de facto taką nie jest, a to dzięki m.in wokalistce JUDITH RIJNVELD i dobremu startowi jaki grupa miała za sprawą debiutu. No i te piękne okładki, niemal każda identyczna. A muzyka? To taki progresywny pop błędnie określany jako progressive metal co w ogóle nie pasuje do ich muzyki. Można się o tym przekonać słuchając tej płyty i w ogóle zapoznając z twórczością grupy. Do odsłuchu wybrany przeze mnie fragment "The Craving".

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=NXux56NXscw

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz