środa, 15 sierpnia 2018

STUART A. STAPLES "Arrhythmia" ( 2018 )

AVANTGARDE POP

STUART A. STAPLES to nikt inny jak wokalista brytyjskiego TINDERSTICKS. To tak zwany "avantgarde pop" czy "art pop", a więc niemal idealnym przykładem do porównania muzyki STAPLESA może posłużyć grupa ANTONY AND THE JOHNSONS. Zresztą STAPLES wokalnie bardzo przypomina ANTONEGO HAGARTY'EGO, wokalistę tego zespołu ostatnio znanego pod imieniem ANOHNI, a to z racji zmiany płci jakiej artysta, a raczej artystka się poddała.

Muzyka na "Arrhythmia" jest wyjątkowo trudna i najlepiej odbierze się ja w zaciszu domowego ogniska, ze słuchawkami na uszach. To muzyka niespieszna, nie podążająca za modą, subtelna i wyjątkowo spokojna. Na płycie tylko cztery utwory, za to finałowy instrumentalny "Music For A Year In Small Paintings" trwa aż 30 minut i 52 sekundy. Jako, że nie jestem osobą złośliwą to nie obraziłem się na STAPLESA, który - być może nawet nie osobiście - ale zasugerował, że naruszyłem prawa autorskie zamieszczając link na mojej stronie do jednego z utworów grupy. Respektując działania muzyków jednocześnie chcą uniknąć komplikacji dziś nie zamieszczę tradycyjnego nagrania do odsłuchu.

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz