poniedziałek, 16 grudnia 2019

RARYTASY część 5

LACUNA COIL "Black Anima" ( 2019 )

GOTHIC METAL

Włoską powstałą w Mediolanie grupą LACUNA COIL zainteresowałem się w 2002 roku kiedy to dostałem promocyjny egzemplarz ich wtedy mającego się zaraz ukazać trzeciego albumu "Comalies". Tak w ogóle fajne to były jeszcze czasy kiedy takich wydawnictw dostawałem sporo każdego tygodnia. Mało tego, wspomniany "Comalies" mimo, że wydanie promo to załączony był do niego gadżet w postaci przypinki z okładką zespołu jakie często dokłada się do dzisiejszych limitowanych wydań.
Wielkie wrażenie na mnie zrobiła CRISTINA SCABBIA, wokalistka zespołu. Nigdy później nie nagrali płyty, która odpowiadałaby mi w całości. Na każdej znajduje zazwyczaj po 3 lub 4 ciekawe kompozycje i to wszystko.

Przyznam, że na najnowszy dziewiąty już album kwintetu "Black Anima" nie czekałem z jakimiś wypiekami na twarzy i może dlatego dostałem po nosie. Przestałem już wierzyć w zespół, a tutaj nie lada niespodzianka bo - uwaga!!! - Włosi nagrali chyba najlepszy album. Kto w ogóle lubi połączenia growlingu z delikatnym i zmysłowym żeńskim wokalem będzie wniebowzięty. Pomijając intro w postaci "Anima Nera" ( nota bene płytę zamyka utwór "Black Anima", a więc ten sam tytuł po angielsku tyle, że to inna kompozycja, a nie jedna w dwóch wersjach językowych ) od numeru dwa zaczynają się dziać rzeczy niesamowite. "Sword Of Anger", "Reckless", mój ulubiony "Layers Of Time", fenomenalny "Apocalypse" z niegrowlingowym ANDREĄ FERRO na wokalu, nieco stonowany "The End Is All I Can See" będący - kto wie - może najlepszym nagraniem albumu to tylko część spośród 10 kompozycji albumu. Komu mało temu polecam wersję DELUXE wzbogaconą o dodatkowy dysk z trzema nagraniami i kartami Tarota. Już dla samego wydania żal nie kupić, a i trzy dodatkowe nagrania świetne w tym jeden obłędny. Poniżej próbka możliwości Włochów.

P.S. Przecudne niedostępne u nas wydanie LIMITED 2CD DIGIBOOK EDITTION poza dodatkowym dyskiem z trzema kapitalnymi nagraniami spoza płyty zawiera także piękne opakowanie wraz z książką oraz karty Tarota. Dziękuję mojej Mamie gdyż na moją prośbę wykopała je spod Ziemi, większość sklepów internetowych pod wydawnictwem zaznacza "sold out", a więc "wyprzedane".

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=GtrwFVzfZ80








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz