poniedziałek, 20 czerwca 2016

LITA FORD "Time Capsule" ( 2016 )

HARD ROCK

Amerykanka LITA FORD urodzona w Anglii, wokalistka i gitarzystka kojarzona głównie z zespołem THE RUNAWAYS, w którym wydała cztery albumy w latach 70-tych.
Jako ciekawostkę podam fakt, iż CHERIE CURIE  - występująca również w tym zespole wydała w roku ubiegłym kapitalny album "Reverie". Od razu uprzedzam, że w Polsce nie do kupienia co dziwić nie powinno.

Czekałem bardzo na ten album. Mam szczęście posiadać osobny pokój z płytami i w związku z tym płyty są wszędzie. Prócz regałów, szuflad z kasetami, różnego rodzaju boxów itp mam kilka zakamarków gdzie wkładam świeże nowości, które czekają na swoją kolejkę do przesłuchania. Płyta była w małej siateczce i najzwyczajniej o niej...zapomniałem. Jakież było moje zdziwienie kiedy po kilku tygodniach zajrzałem do niej i powiedziałem...o!, nowa LITY FORD!
Nowy album poza tym, iż oczywiście jest świetny produkcyjnie, zawiera kilka świetnych kompozycji jak chociażby "Killing Kind" czy świetną balladę "War Of The Angels". Na początku słuchania tej płyty pomyślałem "Płyta stanie się z pewnością dla niejednego z Was płytą wyjątkową, jednak dla kogoś takiego jak ja, kto tych płyt poznaje w miesiącu kilkadziesiąt, potrzeba czegoś więcej". Teraz mogę się z tych słów wycofać. Płyta zyskuje z każdym przesłuchaniem. Proszę posłuchać takiego "Black Leather Heart". FORD śpiewa tutaj niczym DORO PESCH z grupy WARLOCK, a i sama kompozycja bardzo przypomina repertuar wspomnianej DORO ( ma tutaj na myśli jej dokonania solowe ). Z kolei "Mr. Corruption" kojarzy mi się z "No More Mr. Nice Gay" ALICE COOPERA. Artystka zahacza też o bluesa w kompozycji "King Of The Wild Wind". Tytułową "kapsułą czasu" jest tutaj świetna okładka oraz kilka starszych nagrań na płycie w nowych aranżacjach.
 

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=ibgz2uBwK9M

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

2 komentarze:

  1. Przekopuję obecnie internet i jako wielka pasjonatka muzyki nie mogę się nadziwić jak wiele świetnych, muzycznych blogów istnieje, choć ja o ich istnieniu nie mam pojęcia. Twój jest jednym z nich. Już lecę przeglądać resztę wpisów! :)
    W wolnej chwili zapraszam również do mnie:
    to-tylko-muzyka.blog.pl

    ~Arco Iris

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór. Bardzo mi miło. To prawda, blogów a i samej muzyki jest tyle, że życia nie starczy by to wszystko ogarnąć, ale to dobrze. Jest czego słuchać:-) Na Twojego bloga na pewno zajrzę.

      Pozdrawiam

      OSKAR PENDYK

      Usuń