sobota, 16 stycznia 2016

SPEEDWAY "Save Yourself" ( 2004 )

POP / ROCK

Rok 2015 był rokiem wspaniałym pod względem spełnionych marzeń muzycznych. Udało mi się na przykład zdobyć na kompakcie album AMAZONIA BLUE "Fairytales Of Amazonia" ( 1997 ) ( miałem kasetę magnetofonową ) czy płytę zespołu LAB "Where Heaven Ends" ( 2005 ), której szukałem wiele lat. Teraz do nich dołączy nieistniejąca szkocka grupa pop-rockowa SPEEDWAY, która wydała tylko jeden album, a którego to albumu szukałem 11 lat!!!

Płyta ukazała się w 2004 roku ( proszę nie wierzyć niektórym źródłom w internecie podającym rok 2003 jako datę wydania - to jest BŁĄD ). Teledysk do nagrania "Genie In A Bottle" ( z repertuaru CHRISTINY AGUILERY ) tutaj wykonany na rockowo zaśpiewany przez charyzmatyczną wokalistkę JILL JACKSON oraz teledysk do nagrania tytułowego "Save Yourself" spowodowały, że chciałem mieć ten album. Pamiętam, iż odwiedzałem wtedy swoją prababcię i na jednej z zachodnich stacji telewizyjnych leciał akurat jeden ze wspomnianych teledysków. Marzenie spełniło się dopiero teraz ( a w zasadzie pod koniec roku 2015 ).

Polecam w szczególności tytułowy "Save Yourself" ( do odsłuchu poniżej ) , "In & Out" z kapitalnymi przyśpiewakami w refrenie czy nagrania "Please", "Seven Nights" czy "Thinking About You Lately".

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=9FaY3g0dHno

UWAGA: To nie koniec historii. Na fali poszukiwań tego albumu odkryłem całkiem przypadkowo, iż JILL JACKSON ( wokalistka tego zespołu, którą zapamiętałem jako blondynkę w jeansach i czarnej koszuli ) nagrała dwie płyty solowe w 2011 oraz 2012 roku. Na tę myśl....

JILL JACKSON "Back To Zero" ( 2011 ) / JILL JACKSON "Gateway Driver" ( 2012 )

POP

...naturalnie przeszły mnie ciarki. Postanowiłem czym prędzej zdobyć oba albumy. Udało się. Okazało się iż JILL bardzo się zmieniła wizualnie ( z długowłosej blondynki stała się dość mocno wytatuowaną kobietą o krótkich rudych włosach ) a i muzycznie trochę również. Na pewno dojrzała. Melodyjny pop pozostał jednak słychać elementy folkowe oraz muzykę country, które u tej wokalistki są nowością. Artystka przyznaję się też do tego iż jest lesbijką.

Trudną ją poznać na zdjęciach, ale to nie ważne. Ważne, że babka nagrywa i ma się dobrze.
Z tego albumu polecam nagrania "Long Way Round", "Heart Of Mine" czy balladę "Grasshopper". Album bardzo ładny, chwilami spokojny i wywarzony spełnił pokładane w nim nadzieję. To tyle jeśli chodzi o album "Back To Zero" ( 2011 )

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=9X1cb7Fc4kU


Z kolei album "Gateway Driver"  zawiera bardzo ładne nagranie "The Letter" czy brdzo przebojowy "End Of The Line". Słychać jednak, iż JILL JACKSON ewoluowała i na solowych płytach brzmi inaczej aniżeli na zespołowym SPEEDWAY. Album "Gateway Driver" jest albumem bardzo osobistym, przemyślanym, dojrzalszym i nieco innym muzycznie niż jego poprzednik z 2011 roku. Te całe poszukiwania płyty grupy SPEEDWAY doprowadziły mnie do solowych płyt jego wokalistki czyli JILL JAKCON a to z kolei doprowadziło mnie jeszcze dalej. Otóż odkryłem iż obecnie JILL JAKCON.....


THE CHAPLINS "The Circus" ( 2015 )

FOLK

....śpiewa w folkowym zespole THE CHAPLINS, którego debiutancki album tuż obok. I znów mamy zmianę tym razem dość znaczącą. Otóż z rockowej JILL JACKSON nie zostało już nić. Ależ artystka się zmieniła. Obecnie wraz z dwójką muzyków ( z kobietą i mężczyzną ) tworzy mieszankę folku, americany i alternatywnego country. Oczywiście płytę zdobyłem tak szybko jak tylko się dało. I mimo wielkich zmian jakie zaszły na polu muzycznym u dziś omawianej artystki nadal jej kibicuję i mam nadzieję na kolejne albumy.

Poniżej utwór grupy THE CHAPLINS zatytułowany"The Rambler".

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=j_Mlu_zaAY8

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz