niedziela, 22 maja 2016

BELLS OF YOUTH "Dreamers" ( 2016 )

INDIE POP

Duński kwintet BELLS OF YOUTH tworzą LEONIE BOSS ( wokal/gitara ), MARCIA SAVELKOUL ( wokal/perkusja ), HELLEN WISSERS ( chórki/pianino/perkusja ), ESTELLE STIJKEL ( chórki/gitara ) oraz LISA MOREE ( wokal/perkusja/bas ). Płytę podsunął mi mój kolega, który wie, iż wyszukuje tego typu rarytasy.

Kiedy usłyszałem utwór "Lights Out" otwierający ich debiutancki ( chyba ) album niemal padłem z wrażenia. Bo niby to indie pop z elementami folku, ale w tym właśnie ponad 6-minutowaym nagraniu brzmią bardzo progresywnie. Niesamowity utwór. Następny "Running" jest już dużo łatwiejszy w odbiorze i weselszy zarazem. Delikatny powrót do "progresywnego" grania następuje w "Arcadia" a w "To Die For" dziewczyny popisują się gitarami. Kolejna bomba z fantastyczną linią melodyczną zwrotki to nagranie "Human". Mamy też wiele zmian nastrojów - od utworów żywiołowych "Sweet Sin" czy po niemal skustyczne "Ten Legged Lady", który zamyka album.

Cóż. Spodziewałem się lepszej płyty po fenomenalnym otwarciu, ale z pewnością będę wyczekiwał w przyszłości kolejnego albumu tych pięciu kobiet.

Do odsłuchu "Running", który jest oficjalnym singlem promującym album.

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=gLh3SfAuWXc

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz