czwartek, 10 września 2015

ELBOW "Lost Worker Bee EP" ( 2015 )

ALTERNATIVE ROCK

ELBOW czyli "łokieć". "Lost Worker Bee" czyli "zagubiona pszczoła robotnica". Oto ELBOW, brytyjski zespół grający rocka alternatywnego. Grupa wydaje płyty od 2001 roku, istnieje nieco dłużej. Ma na koncie sześć albumów studyjnych, epki, albumy koncertowe oraz album z b-side'ami a więc z utworami odrzuconymi z różnych płyt.

Grupę znałem niemal od samego początku jednak w 2005 postanowiłem kupić w ciemno album "Leaders Of The Free World", jak się miało później okazać - album genialny. I to w wersji limitowanej. Kiedyś go opiszę na "Muzyka z płyt" wraz ze zdjęciem pięknego, cieniutkiego wydania, które jednak mieści książeczkę oraz dysk DVD.

Tym razem grupa wydała epkę zawierającą cztery nagrania trwające łącznie nieco ponad 18 minut. I z radością informuję iż nic się nie zmieniło oprócz loga grupy ( choć widziałem w internecie zapowiedź tego wydawnictwa opatrzonego starym logiem zespołu ).

Muzyka wciąż zachwyca jak i sam głos GUYA GARVEYA, któzrego wygląd mnie zaskoczył kiedy go po raz pierwszy zobaczyłem. Postawny pan z brodą ( z niechlujnym, porozciąganym T-shirtem ).
Byłem ciekaw jak wygląda kiedy po raz pierwszy usłyszałem jego głos.

Prócz nagrania tytułowego szczególnie polecam nagranie numer trzy "Roll Call", najdłuższe ponad 6-minutowe. To taki typowy ELBOW, gdzieś tam monotonnie od niechcenia się toczący wraz z towarzyszeniem klawiszy. Ale na pewno nie usypiający. Bardzo cieszy dobra forma grupy.

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=GEdLMkyeoJ4

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz