środa, 9 września 2015

RENAUD LOUIS-SERVAIS GROUP "Epic Circus" ( 2015 )

PROGRESSIVE ROCK / JAZZ ROCK

RENAUD LOUIS - SERVAIS to francuski gitarzysta i kompozytor. Omawiana płyta wpadła w moje ręce całkiem przypadkowo. Uwielbiam taką muzykę, ale kiedy dowiedziałem się, iż jest to album instrumentalny, ciśnienie trochę spadło. Na szczęście do wysłuchania albumu mnie "zmuszono". I bardzo się z tego powodu cieszę.

To co się tutaj dzieje to coś niesamowitego. Zakochałem się niemal od razu w otwierającym całość "Carry'n". Co za gitara, co za melodie. Chwilami słychać tutaj samego JOE SATRIANIEGO ale i też w przesterowanych gitarach słyszę STEVENA WILSONA z PORCUPINE TREE, zwłaszcza przy obniżonych nieco nutach. Mnóstwo dramaturgii, pięknych melodii, solówek gitarowych..
W kolejnym "Freedom" gdzie muzykowi towarzyszy PHILIPPE SAISSE zakochają się z pewnością fani kombinacji i wirtuozerii zwłaszcza w drugiej części utworu.
Narastający refren w "Zaku Patatu" i te klawisze. Co za cudo. I znów gdzieś słyszalny STEVEN WILSON. W tym utworze słychać coś jeszcze. Grupę TOTO i to z jednej z moich ulubionych, niedocenionych i późniejszych płyt a mowa o "Mindfields"z 1999 roku. I kolejny raz PHILIPPE SAIISSE, który pojawia się na właściwie na całym albumie. Kapitalne motywy charakterystyczne dla fusion rocka.

Szczególnie polecam nagranie tytułowe "Epic Circus" gdzie ponownie usłyszymy TOTO z płyty "Mindfields". Jak sobie pomyślę, że mogłem tej płyty nie poznać....Płytę mam od jakiegoś miesiąca ale właściwie kilka dni temu dowiedziałem się iż "Epic Circus" jest drugim albumem tego artysty.
Pierwszy pod tytułem "Iluna" ukazał się w 2011 roku i staram się o niego. Powinienem go mieć w ciągu kilku najbliższych dni.
Cała płyta jest świetnie zagrana i mam nadzieję iż będzie tak samo na albumie "Iluna", mimo że tam mamy nieco inny skład nie licząc HENRI'EGO DORINA, który na basie gra na obu albumach. Do odsłuchu nagranie "Epic Circus" wraz z teledyskiem. Miłego słuchania!

POSŁUCHAJ:

https://www.youtube.com/watch?v=lfN2-WgMOuM

Pozdrawiam

OSKAR PENDYK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz